کد خبر:16395
پ
۱۴۰۲۰۹۲۹۱۴۲۴۲۸۸۱۵۲۹۰۲۹۷۷۴
چرا مهاجم 24 ساله استقلال خوزستان شاه ماهیِ نقل و انتقالات شد؟

آقاییِ «آقایی پور» در بازار تابستانی لیگ

«سپاهان مهاجم شمالی استقلال خوزستان را هوایی کرد»؛ این خبری بود که در آخرین ساعات روز یکشنبه وایرال شد. آن هم در حالی که تا پیش از آن خبرها از قطعی شدن انتقال جواد آقایی پور به استقلال تهران حکایت داشت. قبل از آن هم شایعه کوچ او به روسیه و همتیمی شدنش با محمد […]

«سپاهان مهاجم شمالی استقلال خوزستان را هوایی کرد»؛ این خبری بود که در آخرین ساعات روز یکشنبه وایرال شد. آن هم در حالی که تا پیش از آن خبرها از قطعی شدن انتقال جواد آقایی پور به استقلال تهران حکایت داشت. قبل از آن هم شایعه کوچ او به روسیه و همتیمی شدنش با محمد قربانی، ستاره سابق طلایی پوشان اصفهانی به صورت جدی مطرح شده بود.

ستاره فصل پیش تیم قعرنشین خوزستانی از یک ماه مانده به پایان لیگ و شروع رسمی فصل نقل و انتقالات خواستگاران زیادی پیداکرد. گفته می شد این مهاجم ۹ گله تا آستانه عقد قرارداد با اورنبرگ روسیه پیش رفت اما پیش از آنکه پای برگ قرارداد با این باشگاه رده دوازدهمی سرزمین تزارها امضا بزند، مدیران باشگاه استقلال با پرداخت مبلغی بالا او را از تیم روسی هایجک کردند.

اما درحالی که گفته می شد قرار است روز دوشنبه انتقال این بازیکن از استقلال خوزستان به تیم آبی پوش پایتخت نهایی شود ناگهان در ساعات پایانی یکشنبه شب خبر آمد که طلایی پوشان اصفهان روی دست استقلال بلند شده اند. گمانه زنی ها از این قرار بود که سپاهانی ها با پیشنهادی حدوداً دو برابر نسبت به مبلغی که استقلالی ها برای به خدمت درآوردن این مهاجم ۲۴ ساله درنظر گرفته بودند توانسته بودند آقایی پور را وسوسه کرده و رأی او را برای پوشیدن پیراهن آبی تیم پایتخت نشین بزنند. اما ماجرا به همینجا ختم نشد و زمانی که این گزارش به نگارش در می آمد باز خبر رسید که استقلال هم بی کار ننشسته و قصد دارد تا این موضوع را از طریق کارگروه نظارت بر قراردادها پیگیری کند.

با این تفاسیر معلوم نیست در لحظه ای که شما این مطلب را می خوانید چه اتفاقی افتاده باشد. هیچ بعید نیست باز این مهاجم ملی پوش کم سن  وسال مشتری جدید و دست به نقدتری پیدا کرده باشد. شاید خواستگار بعدی حاضر باشد برای بُر زدن آقایی پور از تیم روسی و قهرمان جام حذفی و نایب قهرمان لیگ برتر  پول بیشتری از جیب مبارکش خرج کند. شاید هم پیگیری استقلال جواب دهد و شاید هم این مهاجم شمالی راهی اصفهان شود و…

اما آنچه دراین میان مهم است آن است که این بازیکن چرا اینقدر هواخواه پیدا کرده؟ چرا مهاجمی که نه اسم و رسمی داشته و نه  در تیم مطرحی بازی می کرده به یکباره شاه ماهی نقل و انتقالات شده و شکارچیان بازار تابستانی نه تنها در ایران بلکه فراتر از مرزهای این سرزمین پهناور برای به تور انداختن او سرو دست می شکنند؟ رمز این معما عدد ۲۴ است. این عدد که نشان دهنده سن آقایی پور است باعث می شود که تیم های مدعی برای بیمه کردن خط آتش خود به فکر افزودن این بازیکن گلزن به سبد خرید خود در بازار نقل و انتقالات باشند و به هر حربه ای متوسل شوند تا صف مشتریان را به هم زده و این خرید گرانبها را به هرقیمتی شده از چنگ رقبا بربایند.

کافی است سری به جدول گلزنان برتر لیگ ۲۳ بیاندازید تا بهتر دستتان بیاید چرا مدعیان این رقابت ها روی مهاجم تیم قعرنشین جدول زوم کرده اند. جواد آقایی پور با ۹ گل زده و ۳ پاس گل در ۲۹ بازی که با پیراهن آبی تیم خوزستانی به میدان رفته موفق شده رتبه ششم برترین گلزنان لیگ را به خود اختصاص دهد. اگر این نکته را در نظر بگیرید که شهریار مغانلو با ۱۶ گل و رحمان جعفری و رضا اسدی(هرکدام با ۱۰ گل)، رضا جعفری (۹ گل و ۵ پاس گل) و عیسی آل کثیر (۹ گل و ۲ پاس گل در ۲۳ بازی) تنها مهاجمانی هستند که بالاتر از این بازیکن ۲۴ ساله ایستاده اند آن وقت متوجه می شوید که او فاصله چندانی با دومین گلزن برتر این رقابت ها هم نداشته و تنها به صرف یک گل و چند پاس گل کمتر بوده که از رقبا عقب افتاده است. جبران این فاصله برای آقایی پور در فصل آتی خیلی سخت نخواهد بود. این فوروارد جوان که با بازی کردن در خط حمله نه چندان قدر تیم رده چهاردهمی لیگ ۲۳ توانسته ۹ بار سنگر رقبا را فرو بریزد با ایستادن در خط آتش تیم های مدعی می تواند با افزدون بر تعداد گل های خود برای تصاحب کفش طلای لیگ ۲۴ خیزبردارد. آتش بازی او در فصل آینده می تواند مقدمات کسب جام طلا را برای تیمی که این بازیکن را به خدمت می گیرد را هم فراهم کند. هرچند همه اینها اما و اگر است اما آیا همین برای طعمه گذاری برای به قلاب انداختن چنین ماهی جوانی کفایت نمی کند؟

 

خبرنگار زاینده رود:مرضیه غفاریان

 

منبع
زاینده رود
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید