کد خبر:16282
پ
۱۹۵۱۳۰۸۳_۲۵۸

آغاز سومین کنگره بین المللی نهج‌البلاغه در اصفهان

سومین کنگره بین المللی نهج‌البلاغه با محوریت زیست شرافتمندانه و با عنوان «راه نجات»، فردا یازدهم تیر میزبان بیش از هزار پژوهشگر داخلی و خارجی است. دبیر علمی سومین کنگره بین المللی نهج‌البلاغه گفت: از بیش از ۴۵۰ مقاله رسیده به این کنگره به زبان‌های فارسی، عربی، روسی، فرانسوی و انگلیسی،۲۵۰ مقاله پذیرفته و افزون […]

سومین کنگره بین المللی نهج‌البلاغه با محوریت زیست شرافتمندانه و با عنوان «راه نجات»، فردا یازدهم تیر میزبان بیش از هزار پژوهشگر داخلی و خارجی است.

دبیر علمی سومین کنگره بین المللی نهج‌البلاغه گفت: از بیش از ۴۵۰ مقاله رسیده به این کنگره به زبان‌های فارسی، عربی، روسی، فرانسوی و انگلیسی،۲۵۰ مقاله پذیرفته و افزون بر ۱۰۰ مقاله هم برای اصلاح ارجاع داده شده است.

حجت‌الاسلام مسعود راعی افزود: ۷۰ درصد مقاله‌های ارسال شده از پژوهشگران خانم و در مجموع ۲۰ درصد مقاله ارسالی هم از محققان خارجی بوده است و این پیام را دارد که فضای نهج البلاغه بسیار گسترده و به درون خانه و خانواده‌های مردم وارد شده است.

او اضافه کرد: برگزاری سه نشست تخصصی در این کنگره بین اللملی یک روزه درنظرگرفته شده است که ۵ تا ۷ مقاله درآن ارائه می‌شودهمچنین یک نشست تخصصی ویژه بین المللی به زبان‌های عربی، انگلیسی و فرانسوی برگزار می‌شود.

 رئیس سومین کنگره بین المللی نهج‌البلاغه با محوریت زیست شرافتمندانه هم گفت: تاکنون فعالیت گسترده‌ای در کمیته‌های سیاسی، اقتصاد، مدنی و حقوق، فرهنگی و اجتماعی، روانشناسی، زن و خانواده و جهاد و مقاومت این کنگره انجام شده است و قرارگاه نهج البلاغه در آموزش و پرورش تشکیل شده است.

حجت الاسلام و المسلمین احمد سالک افزود: ۳۴ عضو هیأت علمی از کشور‌های مختلف و داخل کشور با تخصص‌های علمی متفاوت در این کنگره مشغول فعالیت هستند.

این کنگره با عنوان «نهج‌البلاغه و زیست شرافتمندانه» نامگذاری شده که عنوان زیست شرافتمندانه از کلام حضرت امام خمینی (ره) گرفته شده که فرمودند: «نهج‌البلاغه راه نجات است».

سومین کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه با عنوان «نهج‌البلاغه و زیست شرافتمندانه» یازدهم تیر همزمان با روز مباهله پیامبر اکرم (ص) در سالن مرکز همایش‌های بین‌المللی امام خامنه‌ای اصفهان (سالن اجلاس سران) برگزار می‌شود.

منبع
باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید