کد خبر:16114
پ
۳۴۹۵۳۱۷_۳۴۶

آغاز رای‌گیری چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در ۳۱۶۹ شعبه اخذ رای اصفهان

فرایند رای‌گیری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ساعت هشت امروز جمعه هشتم تیر همزمان با سراسر کشور در سه هزار و ۱۶۹ شعبه اخذ رأی استان اصفهان آغاز شد.  مردم اصفهان امروز می‌توانند با مراجعه به این شعبه ها در ۲۸ شهرستان استان، رای خود را به صندوق‌ها بیندازند. ۹۵۵ شعبه اخذ رای از […]

فرایند رای‌گیری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ساعت هشت امروز جمعه هشتم تیر همزمان با سراسر کشور در سه هزار و ۱۶۹ شعبه اخذ رأی استان اصفهان آغاز شد.

 مردم اصفهان امروز می‌توانند با مراجعه به این شعبه ها در ۲۸ شهرستان استان، رای خود را به صندوق‌ها بیندازند.

۹۵۵ شعبه اخذ رای از این تعداد برای شهرستان اصفهان پیش بینی شده است.

برای سهولت دسترسی مردم در بیمارستان‌ها، مراکز درمانی، پادگان‌ها، برخی کارخانه‌ها، خانه‌های سالمندان و دیگر مراکز حدود ۳۰۰ شعبه سیار نیز در نظر گرفته شده است.

همچنین برای این دوره از انتخابات در استان اصفهان بیش از چهار میلیون تعرفه توزیع و تعداد واجدان شرایط رأی دادن نیز حدود سه میلیون و ۷۰۰ هزار نفر اعلام شده است.

تعداد عوامل اجرای انتخابات در این استان نیز ۹۵ هزار نفر است‌.

۵۶ هیأت اجرایی طبق فرصت قانونی تقویم انتخابات در ۲۸ شهرستان و ۲۸ بخش مستقل استان تشکیل شد و حوزه بازرسی انتخابات در استان و شهرستان‌ها برای هر ۱۰ شعبه یک نفر بازرس سیار پیش‌بینی کرده است.

در مجموع هشت کمیته در ستاد انتخابات استان و متناظر با آنها، کارگروه‌های اجرای انتخابات در شهرستان‌ها پیگیر امور اجرایی، پشتیبانی، فنی، امنیتی، حراست و حوزه اطلاع‌رسانی هستند.

 در پی شهادت آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رییسی و همراهان ایشان، بر اساس اصل یکصد و سی و یکم قانون اساسی و مواد ۳۸ و ۳۹ قانون انتخابات ریاست جمهوری و تبصره‌های ذیل آنها، ستاد انتخابات کشور برای برگزاری چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، کار خود را آغاز کرد.

طبق اعلام وزارت کشور، با مشخص شدن نامزدهای تایید صلاحیت شده ریاست جمهوری و آغاز فرایند تبلیغات، روز جمعه هشت تیر سال‌جاری، انتخابات برگزار و چهاردهمین رییس جمهور توسط مردم برگزیده می‌شود.

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید