ال کلاسیکوی ۸۶ جذاب ترین رقابت ایستگاه بیست و هفتم بود. در این جدال تماشایی و حساس مسافران طلایی پوش قطار ۲۴ اگرچه موفق نشدند با برتری ۲ بر صفر در برابر میزبان تهرانی خود نخستین واگن را از چنگال سرخپوشان تبریزی در آورند اما ۳ امتیاز این بازی ۶ امتیازی را به سبد اندوختههای خود ریختند تا امید رسیدن به واگن اول در ۳ ایستگاه باقیمانده را برای خود زنده نگه دارند. پرسپولیس اما با توجه به شکست خانگی در ایستگاه شماره ۲۷ نه تنها برای چهارمین بار در فصل جاری رقابتهای فوتبال ایران و در سه جبهه مختلف نتیجه را به رقیب دیرینه اش واگذار کرد؛ بلکه شانس این تیم برای تصاحب دو واگن ابتدایی قطار هم کمرنگ تراز قبل شد؛ چرا که حالا فاصله سرخپوشان تهرانی با سرخپوشان تبریزی به ۷ امتیاز رسیده و تنها راه صدرنشینی این تیم در ۳ ایستگاه باقی مانده پیروزی آنها و شکست دو همسایه بالانشینشان است که هرچند غیرمحتمل نیست اما دور از دسترس می نماید.
در این بین پیروزی ۳گله تی تیها در برابرقوهای سپید هرچقدر خلاف میل سپاهان و پرسپولیس بود، سبزپوشان اصفهانی را شاد کرد. چرا که با توجه به برتری خانگی ذوب آهن در برابر استقلال خوزستان در ایستگاه بیست و هفتم حالا تیم ربیعی با ۳۵ امتیاز به یک قدمی ملوان ۳۶ امتیازی رسیده و میتواند امیدوار باشد که هفته آینده با شکست دادن تیم زارع با یک تیر دو نشان بزند؛ هم انتقام شکست خود در برابر این تیم در جام حذفی را از آنها بگیرد هم جایگاهشان در واگن شماره ۶ را تصاحب کند؛ علاوه بر اینها سپاهان هم میتواند با شکست دادن گل گهر در نقش جهان راه را برای صعود همشهری سبزپوش خود به پنجمین کوپه هموارتر کند. چرا که با توجه به متوقف شدن سرنشین سیرجانی کوپه پنجم در بیست و هفتمین ایستگاه در برابر استقلال، گاندوها فقط ۳ امتیاز برای رسیدن به گل گهر کم دارند. اینها همه در حالی است که با توجه به متوقف شدن همسایههای پایین جدول ذوب آهن در این ایستگاه، در ایستگاه بعدی جایگاه سبزپوشان حتی با امتیاز از دست دادن هم تهدید نمیشود.
در ایستگاه بیست و هفتم هم با وجود نتایجی که رقم خورد فقط جایگاه یک پنجم مسافران قطار تغییر یافت. خیبر از باخت شمس آذر در مصاف با فولاد و توقف چادرملو در برابر آلومینیوم استفاده کرد و با برتری در برابر نساجی خود را از واگن سیزدهم به نهمین واگن رساند. در این میان البته کسر امتیاز انضباطی از تیم اردکانی و البته تفاضل گل برتر در مصاف با چادرملو در دو دیدار رفت و برگشت هم در صعود ۴ پلهای مسافر خرم آبادی قطار ۲۴ بی تأثیر نبود. همانطور که اراکیها هم از این موقعیت بهره بردند تا با وجود متوقف شدن در برابر مهمان اردکانی خود جایگاه این تیم را در واگن شماره ۸ تصاحب کنند. شاگردان اخباری با توجه به از دست دادن یک امتیاز خارج از مستطیل سبز ۳۱ امتیازی شدند و از واگن شماره ۸ به دهمین کوپه سقوط کردند. استقلال خوزستان، سرنشین سابق واگن شماره ۱۰ هم با مغلوب شدن در برابر ذوبیها به واگن شماره ۱۱ کوچ کرد و تیم قزوینی هم با شکست خوردن از سرخپوشان اهوازی مجبور به ترک یازدهمین واگن و نقل مکان به کوپه سیزدهم شدند. هیچ بعید نیست در ایستگاه ۲۸ جایگاه این ۵ سرنشین به همراه استقلال و مس رفسنجان، مسافران واگنهای شماره ۱۲ و ۱۴ به دلیل نزدیک بودن امتیازهایشان به یکدیگر باز هم دستخوش تغییر و تحول شود. در این میان آبی پوشان تهرانی و هوادار قعرنشین فرصت دارند تا با استفاده از توقف دو هفته ای قطار ۲۴ و بازی عقب افتاده خود، جایگاهشان را بهبود بخشند؛ استقلال با برتری در برابر بنفش پوشان تهرانی میتواند با ۳۲ امتیاز خود را به واگن هشتم برساند اما اگر هوادار از سد میزبان آبی پوش خود بگذرد شاگردان روانخواه پس از مدتها میتوانند از کوپه آخر به پانزدهمین واگن نقل مکان کنند. سرخپوشان تبریزی و اهوازی هم در این مدت یک بازی عقب افتاده برگزار میکنند که اگرچه نتیجه آن هیچ تغییری در جایگاه این دو تیم ایجاد نمیکند اما پیروزی تراکتور میتواند خیال این تیم را بابت قهرمانی راحت تر کند و برتری فولاد هم میتواند این تیم را در امتیاز ۵۱ به مدافع عنوان قهرمانی برساند.
مرضیه غفاریان