۲ سرنشین اصفهانی قطار لیگ علیرغم حفظ طلسم شکست ناپذیری خود در ایستگاههای اخیر در برابر رقبای خود در هجدهمین ایستگاه متوقف شدند. البته هم سپاهان و هم ذوب آهن خوش شانس بودند که با وجود تقسیم امتیازات با حریفان در این هفته از جایگاه خود تکان نخوردند. طلایی پوشان اصفهانی که در سه ماه گذشته و در ۱۵ مصاف خود در تورنمنتهای مختلف در برابر هیچ تیمی زانو نزده اند در مصاف با شمس آذر نیز موفق به حفظ این روند شدند اما دستاورد تیم کارترون از قزوین فقط یک امتیاز بود که با گلزنی مهدی لیموچی از روی نقطه پنالتی حاصل شد؛ گلی که در عرض ۵ دقیقه توسط میزبان جبران شد؛ با این حال سپاهان با این تساوی و علی رغم برتری پرگل همسایه دیوار به دیوار خود موفق به حفظ جایگاهش در واگن نخست قطار ۲۴ شد.
تی تیها با برتری ۴ بر صفر در مصاف با قعرنشین لیگ در تبریز خود را به یک امتیازی سپاهان صدرنشین رساندند و حالا امیدوارند تا در ایستگاه بعدی با غلبه بر سبزپوشان اصفهانی و البته لغزش همشهری طلایی پوش ذوب آهن در مصاف با ملوانان دوباره به صدر بازگردند. اما گاندوها تا به اینجای حرکت خود در دور بیست و چهارم حرکت قطار لیگ ثابت کرده اند نه تنها به این راحتی تسلیم مدعیان تا بن دندان مسلح این رقابتها نمیشوند بلکه به غول کشی شهره شده اند.
علاوه بر این ذوب آهن در ۹ بازی گذشته اش چه در لیگ چه در جام حذفی شکست نخورده و غلبه بر این تیم به راحتی امکان پذیر نیست. مهمتر اینکه سربازان ربیعی با متوقف شدن در ایستگاه ۱۸ با توجه به شکست همسایههای دیوار به دیوارشان از جای خود در واگن شماره ۷ تکان نخوردند اما هیچ بعید نیست در ایستگاه بعدی در صورت واگذار کردن نتیجه به سرخپوشان تبریزی و یا از دست دادن امتیاز در مصاف با این تیم مدعی مجبور شوند ساکشان را بردارند و به واگن شماره ۹ نقل مکان کنند؛ با این تفاسیر درایستگاه ۱۹ میدان را به نفع مهمان تبریزی خود خالی نخواهند کرد.
جالب آنجا است که در ایستگاه شماره ۱۸ فقط جایگاه ۴ سرنشین قطار ۲۴ دست خوش تغییر شد. ۷ مسافر واگنهای شماره یک تا ۷ بدون و ۴ سرنشین کوپههای انتهایی این لوکوموتیو بدون تغییر در قرارگاه خود به حرکتشان سمت ایستگاه شماره ۱۹ ادامه دادند. این در حالی است که مسافران واگنهای ۳ و ۴ در حالی در تقابل با یکدیگر به تقسیم امتیاز قناعت کردند که اگر سرخپوشان تهرانی از سد سرخپوشان اهوازی میگذشتند میتوانستند به رده سوم صعود کنند اما اگر فولاد بر پرسپولیس غلبه میکرد باز هم هیچ تغییری در جایگاه این دو تیم حاصل نمیشد مگر با شکست تراکتور. هوادار هم در حالی دست خالی به تهران بازگشت که حتی اگر موفق به زمینگیر کردن میزبان تبریزی خود هم میشد همچنان در قعر جدول دست و پا میزد.
شمس آذر، خیبر و مس اما در حالی با تساوی به کار خود در هجدهمین ایستگاه پایان دادند که مسافران خرم آبادی و رفسنجانی در صورت غلبه بر رقبایشان میتوانستند جایگاه تیم قزوینی را در واگن ۱۲ اشغال کنند. نساجی هم که با شکست در برابر گل گهر سرنشین واگن یکی مانده به انتهای قطار باقی ماند میتوانست با غلبه بر مسافر واگن شماره ۵ خود را تا واگن ۱۲ بالا بکشد اما نشد آنچه این تیمها برای تغییر جایگاه خود نیاز داشتند بشود.
دراین بین اما ایستگاه هجدهم برای چادرملو و استقلال خوش یمن بود. مسافر تازه وارد اردکانی با برتری در برابر ملوان جایگاه مهمان شمالی خود در واگن شماره ۸ را تصاحب کرد و آبی پوشان تهرانی هم با برتری در برابر استقلال خوزستان موفق شدند با دو رده صعود از یازدهمین واگن به واگن شماره ۹ نقل مکان کنند؛ واگنی که در ایستگاه ۱۷ از آن آبی پوشان خوزستانی بود. حالا ورق برگشته و این بار قوهای سپید انزلی و استقلال خوزستان برای بهبود جایگاه خود مترصد لغزش چادرملو و استقلال هستند. هرچند ملوانان برای نیل به این مهم کار سختی در پیش دارند چه اینکه آنها باید در نوزدهمین ایستگاه در سن سیروس در برابر سرنشین نخستین واگن قطار صف آرایی کنند: سپاهان شکست ناپذیر.
باید منتظر ماند و دید مازیار زارع موفق به شکستن طلسم ارتش طلایی اصفهان میشود؟ بدون شک به غیر از ملوانان، تراکتور هم مترصد وقوع چنین رویدادی است تا بلکه با مُهر پایان زدن بر شکست ناپذیری دیگر سرنشین اصفهانی قطار ۲۴ خود را به واگن شماره یک برساند.
مرضیه غفاریان