کد خبر:10239
پ
۱۷۰۹۸۱۷۰۳

اینفلوئنسرهای چینی، پتانسیل گردشگری اصفهان را برجسته می‌کنند

رئیس گروه بازاریابی و توسعه گردشگری اداره کل میراث فرهنگی اصفهان گفت: گردشگران چینی علاقمند به بازدید از جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی هستند و اینفلوئنسرهای چینی در سفر به اصفهان پتانسیل گردشگری تاریخی و فرهنگی این خطه را برجسته می‌کنند. معادل فارسی کلمه Influencer، «تأثیرگذار» است و به طور کلی به افرادی گفته می شود […]

رئیس گروه بازاریابی و توسعه گردشگری اداره کل میراث فرهنگی اصفهان گفت: گردشگران چینی علاقمند به بازدید از جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی هستند و اینفلوئنسرهای چینی در سفر به اصفهان پتانسیل گردشگری تاریخی و فرهنگی این خطه را برجسته می‌کنند.

معادل فارسی کلمه Influencer، «تأثیرگذار» است و به طور کلی به افرادی گفته می شود که قدرت تأثیرگذاری بر نظر دیگران و هدایت افکار آن‌ها را دارند و در فضای مجازی فعالیت می‌کنند.

کوروش وکیلی روز سه شنبه افزود: یکی از مزیت‌های رقابتی ایران و به خصوص اصفهان، پتانسیل بالا در زمینه ارائه خدمات و محصولات گردشگری تاریخی و فرهنگی است و از طرفی طیف وسیعی از گردشگران چینی علاقمند به بازدید از جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی هستند.

وی ادامه داد: همین زمینه ۲ سویه موجب شده است که اینفلوئنسرهای چینی به اصفهان سفر و پتانسیل گردشگری تاریخی اصفهان را برای مخاطبان چینی برجسته کنند.

وکیلی گفت: کشور چین رتبه یک گردشگری برون مرزی در دنیا را دارد و بیشترین گردشگر را به خارج از مرزهایش می فرستد.

به گفته وی سند همکاری ۲۵ ساله‌ بین ایران و چین، یکی دیگر از دلایل علاقه مندی گردشگران چینی به بازدید از جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی، آثار به نام میراث جهانی در اصفهان از جمله میدان نقش جهان، باغ فین کاشان، باغ چهلستون و مسجد جامع عتیق، است.

رئیس گروه بازاریابی و توسعه گردشگری اداره کل میراث فرهنگی اصفهان اظهار داشت: در همین راستا تور آشنا سازی (فَم تور) اینفلوئنسرهای چینی زیر عنوان «سلام ایران» با هدف ارزآوری و جذب گردشگران کشور چین، از سوی بخش خصوصی و با هماهنگی وزارت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری برگزار شد.

 

 

وی با بیان اینکه یک گروه ۱۱ نفری از این اینفلوئنسرها روزهای چهارم و پنجم اسفند به کاشان و اصفهان آمدند، گفت: پروژه «ایران سلام» چهار موضوع طبیعت و تنوع اقلیمی، تاریخی و فرهنگی، جاده ابریشم و خوراک در ۱۲ استان برای اینفلوئنسرهای چینی برنامه ریزی شده بود و گروه دوم آن‌ها برای مقاصد فرهنگی و تاریخی به استان اصفهان سفر کردند.

وکیلی گفت: با توجه به اینکه چند استان، در برنامه بازدید فم‌تور اینفلوئنسرهای چینی قرار داشت و بازدیدها به صورت ترکیبی و فشرده بود، برای هر استان ایران ۲ روز بازدید در نظر گرفته شد.

وی یادآور شد: در بازدید ۲ روزه از اصفهان و کاشان، اینفلوئنسرهای چینی از میدان امام، باغ فین کاشان، باغ چهلستون، مسجد جامع عتیق و باغ موزه چهلستون به عنوان ویژندهای جهانی میراث فرهنگی اصفهان و دیگر جاذبه های تاریخی از جمله کلیسای وانک، پل‌های تاریخی و برخی خانه‌های تاریخی بازدید کردند.

وکیلی تصریح کرد: انتشار تولید محتوای این اینفلوئنسرها از طریق شبکه های اجتماعی از این جهت حائز اهمیت است که در نتیجه آن بتوانیم از طریق دفاتر خدمات مسافرتی در ایران و چین تورهای ورودی داشته باشیم.

 ۲۰ اینفلوئنسر چینی با بیش از ۶۰ میلیون دنبال‌کننده در قالب تور آشناسازی (فَم تور) به ایران دعوت شدند تا با موضوع‌های طبیعت و تنوع اقلیمی، تاریخی و فرهنگی، جاده ابریشم و خوراک به استان‌های کرمان، هرمزگان، تهران، فارس، یزد، قزوین، سمنان، خراسان رضوی، گیلان، زنجان، آذربایجان شرقی و اصفهان سفر و در رابطه با جاذبه‌های گردشگری این استان‌ها به تولید محتوا در شبکه‌های مجازی بپردازند.

فم تور به تورهای آشناسازی دفاتر خدمات مسافرتی برای تورگردان ها، اصحاب رسانه، اینفلوئنسرها، هنرمندان و یا ترکیبی از این افراد برای جذب تورهای گردشگری گفته می‌شود.

 

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید