کد خبر:23592
پ
۲۰۰۷۱۵۳۴_۱۸۴

استعدادیابی ورزشی دانش‌آموزان در دستور کار آموزش و پرورش اصفهان

شناسایی و کشف استعداد‌های ورزشی دانش‌آموزان بصورت دقیق و اصولی از دوره ابتدایی در دستور کار این اداره کل است. رییس اداره تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: پرورش و تقویت استعداد‌های ورزشی دانش‌آموزان با توجه به اهمیت استعدادیابی و استعدادپروری در هدایت و پیشرفت آنها در اولویت دستگاه تعلیم و […]

شناسایی و کشف استعداد‌های ورزشی دانش‌آموزان بصورت دقیق و اصولی از دوره ابتدایی در دستور کار این اداره کل است.

رییس اداره تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: پرورش و تقویت استعداد‌های ورزشی دانش‌آموزان با توجه به اهمیت استعدادیابی و استعدادپروری در هدایت و پیشرفت آنها در اولویت دستگاه تعلیم و تربیت استان اصفهان قرار دارد.

فرهاد رضایی افزود: دانش‌آموزانی که استعداد‌های ورزشی آنها به شیوه صحیح و اصولی کشف می‌شود با ورود به رشته‌های مناسب، موفقیت بیشتری را در آینده کسب خواهند کرد و این موضوع عامل ترغیب و تشویق آنها خواهد شد.

وی گفت: برنامه‌ریزی دقیقی برای مسابقات ورزشی دانش‌آموزی در سطح استانی و کشوری بمنظور شایسته‌گزینی در انتخاب ورزشکاران تیم‌های استان در دستور کار این اداره قرار دارد.

رییس اداره تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی آموزش و پرورش اصفهان افزود: پرداختن به استعداد ورزشی و ترغیب دانش‌آموزان به سوی رشته‌های ورزشی در سلامت، آموزش احترام و تقویت همدلی و همکاری بین آنها تاثیر دارد.

رضایی با اشاره به موفقیت‌های چشمگیر ورزش دانش‌آموزی اصفهان در سال‌های اخیر گفت: بیش از ۱۲۰ هزار نفر از دانش‌آموزان استان در ۲ سال اخیر در مسابقات ورزشی مدارس شرکت کردند.

وی ادامه داد: ۱۰۵ نفر از این دانش‌آموزان به مرحله کشوری راه یافتند و موفق به کسب رتبه‌های اول تا سوم شدند.

رضایی به موفقیت‌های بین‌المللی دانش‌آموزان اصفهانی در مسابقات المپیک نیز اشاره کرد و گفت: در رقابت‌های ورزش دانش‌آموزان جهان یا همان المپیک ۲۰۲۴ که به میزبانی بحرین از دوم تا ۱۰ آبان سال‌جاری برگزار شد دانش‌آموزان اصفهانی موفق به کسب یک مدال طلا در رشته شمشیربازی،۲ مدال نقره در رشته تکواندو و یک مدال نقره تیمی در رشته شطرنج شدند.

وی با تاکید بر لزوم بکارگیری دبیر تربیت بدنی برای فعالیت‌های ورزشی دانش‌آموزان گفت: این رشته درسی باید بصورت تخصصی توسط دبیر مربوطه برای آموختن سواد حرکتی و ارتقای شایستگی‌های بدنی دانش‌آموزان در مدارس دولتی و غیردولتی ارائه شود.

 

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید